Wednesday, December 22, 2010

mY bioSELF..

22/12/2010
rabu(3.20 pm)

Nama aku mohamad ariff bin halim.
kebiasaan org menganggil aku aripp or arih
arip biasanya kwn2 poli je.
tp 
dirumah aku dipgl dgn nama arih
berbeza dgn ayah aku
dia bkn pgl aku arih or arip
tp ade nama lain plk..
hahaha nama tu agak private cket..
hnya ayah aku je blh pgl nama tu

aku dibesarkan di alor star sudah hampir 13 tahun di sini..(1997-skrg)
sebelum ni aku menetap di batu 7 3/4 jalan tokai..
di tokai ni merupakan tempat kelahiran aku
utk pengetahuan sumer aku dilahirkn dirumah 
bkn
di hospital
haha

APA SPESIALNYA TOKAI???

tokai ni merupakan tempat aku dibesarkn dahulu kala,,
tmpat ni mmg cntik beb!!!
klu org luar tgk komfom x mo blk
sawah dia yg luas tebentang,,sungai yg besar ,air jernih plk tu,, angin sepoi2 bahasa klu time ptg,
jauh dr org ramai, tenang, senang citer  mmg cntik laaaa...


tokai ni bnyk memberi aku pengalaman dan kenangan time aku kecil dl...
tmpat ni la aku bermain2 dgn kakak2 aku dl,,
mandi sungai,,jatuh parit,, jatuh sawah,, tangkap ikan, naek basikal ngn mak aku,
pehhh mmg mengamit memori,,,
hahahahaha

bnyk lagi kenangan kt tokai tu tp x leh la nk citer sumer 
biar jd rahsia keluarga aku je apa yg aku dh bt kt sana..
hahaaha

ak x dimasukan ke tadika
aku terus ke darjah 1 tahun 1998
bersekolah di sekolah kebangsaan mergong II
(1998-2003)

Sesudah sek rendah
aku menyambung pengajian
ke
sekolah menengah kebangsaan mergong
(2004-2008)
bnyk jgk pengalaman dan kenangan kt sek ni

selepas aku abes sek
aku sempat masuk ke form6 dlm seminggu
selepas itu
aku menyambung pengajian di
KOLEJ POLY-TECH MARA DI ALOR STAR
dlm kos DIPLOMA IN BUSINESS MANAGEMNT
aku sempat abes kn 1 semester kt sn.selepas tu aku berenti,

jgn tnya knp aku berenti...!! haha



skrg aku melanjutkn lagi pengajian aku ke peringat yg lbh tggi lg iaitu di peringkat diploma

aku menyambung pengajian di 
POLITEKNIK SULTAN ABDUL HALIM MU'ADZAM SHAH
JITRA
dlm kos 
DIPLOMA IN PROGRAMMING
(3TAHUN)
skrg dh semester 3
mcm2 pengalaman yg aku lalui,,

makanan kegemaran aku???

aku sgt suka mkn keow teow kerang
hanya ada dua tempat je yg keow teow kerang dia sedap..
yg len sumer x sedap lgsg
iaitu di simpang 4 tokai & IMAN.

minuman???
aku suka air jus kiwi & milo ais

kebiasaannya klu aku stress aku ambil tea o'ais je..
tea o' ais ni blh ilang kn tekanan 

aku mempunyai 6 org adik beradik.'
aku anak ke 3
aku satu2nya anak laki dlm fmly
hahaha
manja la jgk
kakak aku yg frst sudah pon kawin tahun lps bln 12
tgl km lg 5 je menunggu masa

aku ada 2 org adik kembar
pempuan jgk
umo dia skrg br 3 tahun ++

mak ayah aku masih lagi ade smpai skrg
ALHAMDILULLAH DIPANJANGKN UMURNYA
amin..

aku ni seorg yg agak keras pala,
klu aku x suka dgn sape2
smpai bila2 pon aku x kn suka
tambah2 org yg datang dari KELANTAN

kenapa aku x suka org kelantan????

ada rahsia disebalik knp aku x suka
biar aku ngn fmly je smpan rahsia ni

aku ni seorg yg agak pendiam
x bising sgt
kdg2 bising jgk
mampos nk diam je
kdg2 kena hepi jgk

aku x suka org yg pijak pala aku
dan aku x suka org yg ckp bnyk
sembang x de motif lgsg
klu bnda lawak x pe gak
ni sembang kosong

bt masa skrg aku single lagi
belum jmpk sapa2 yg berkenan
yg berkenan tu ada tp xde respon laaa
ahhh bia jelah...
mb bkn jodoh aku kot

dh la kot,,,
x larat nk taip dh ni

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment